Itt vagy: Barcs Statikus tartalom Közérdekű információk Ügymenet Leírások (Ügyintézés) Anyakönyvi ügyintézés Születési név változtatás
Hatáskörrel, illetékességgel rendelkező szerv:
Barcs Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Igazgatási Iroda anyakönyvvezetője, Barcs városban lakóhellyel, vagy tartózkodási hellyel rendelkezők esetében.
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok:
-Érvényes személyi okmányok (szig, útlevél, kártyás vezetői engedély és lakcímigazolvány),
-születési anyakönyvi kivonat,
-ha házas, házassági anyakönyvi kivonat, és a házastárs személyi adatai,
-ha kiskorú gyermekei vannak, a gyermekek születési anyakönyvi kivonata és személyi adatai,
-esetenként beleegyező nyilatkozat.
Eljárási illetékek, igazgatási szolgáltatási díjak:
Első esetben 10.000.-Ft, további esetekben 50.000.- Ft illeték és az engedélyezés után az okmányok cseréjének illetéke.
Az alapvető eljárási szabályok, ezek magyarázata, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás
Az Igazságrendészeti Miniszer az engedélyező.
-Ügyintézési határidő: 60 nap.
-Kérelmező csak személyesen járhat el, kiskorú névváltoztatásánál mindkét szülő hozzájárulása és a 14 év feletti gyermek hozzájárulása is kell.
-A kérelmet megfelelően indokolni kell.
Az eljárás megindítása a lakóhely, vagy tartózkodási hely szerinti anyakönyvvezetőnél lehetséges, az iratok benyújtása a kérelem előterjesztésével egyidejűleg szükséges.