Ma 2021. november 28., vasárnap, Stefánia napja van. Holnap Taksony napja lesz.
Olvasóink értékelése:  / 0
ElégtelenKitűnő 

Tisztelt Lakosság!


Október 10-től megváltozik a Pannónia InterRégió (IR) vonatok menetrendje Pécs és Nagykanizsa között. A menetrend korrigálásával biztosítható a vonatok nagyobb pontossága.

A napi első Pannónia IR vonat Pécsről változatlan menetrend szerint közlekedik, 6:43-kor indul. A 8 és 19 óra közötti idősávban, Pécsről Szombathelyre közlekedő IR vonatok az eddiginél 25 perccel korábban indulnak: páros óra 43 perc helyett óra 17 perckor, azaz 8:17-kor, 10:17-kor, 12:17-kor, 14:17-kor, 16:17-kor és 18:17-kor.

A Szombathelyről Pécsre közlekedő Pannónia IR vonatok indulási időpontjai nem változnak, de Pécsre – az utolsó (21:33-kor érkező) InterRégió vonat kivételével – páratlan óra 14 helyett 25 perccel később, páratlan óra 39 perckor érkeznek, azaz 9:39-kor, 11:39-kor, 13:39-kor, 15:39-kor, 17:39-kor és 19:39-kor. A vonatok továbbra is az eddig megszokott állomásokon és megállási helyeken állnak meg, az érkezési és indulási idők ezeken is változnak.

A módosítással összefüggésben változik a Pécs―Barcs, illetve a Pécs―Szigetvár közötti személyvonatok menetrendje is. Többségük Szentlőrinc és Barcs között közlekedik, Szentlőrinc állomáson Pécs felől, illetve felé az InterCity vonatokhoz a csatlakozás biztosított lesz. Az IC vonatok Pécs–Szentlőrinc–Dombóvár között felár nélkül vehetők igénybe.

A Pécs–Dombóvár viszonylatú személyvonatok két vonat kivételével (a 6:37-kor és a 22:37-kor induló személyvonatok) Pécsről 5 perccel később, páros óra 37 perc helyett 42 perckor indulnak, Szentlőrincre páros óra 53 helyett 58-kor érkeznek. Szentlőrinctől változatlan menetrend alapján közlekednek tovább Dombóvárra.

A vasárnapi Szigetvár–Pécs viszonylatú és munkanapi Pécs-Szigetvár viszonylatú személyvonatok október 10-től nem közlekednek.

Változások részletesen:

  • A 8954-es, 8956-os és 8958-as számú vonatok rövidített útvonalon, csak Barcs és Szentlőrinc között közlekednek. A vonatok Barcsról páros óra 38 perc helyett később, páratlan óra 4 perckor, vagyis 11:04-kor, 15:04-kor és 19:04-kor indulnak, Szentlőrincre 12:04-kor, 16:07-kor és 20:04-kor érkeznek meg, ahol csatlakoznak a Pécs felé közlekedő InterCity-járatokhoz.

·       A 8957 és 8955-ös számú vonatok rövidített útvonalon, csak Szentlőrinc és Barcs között közlekednek. Szentlőrinc állomáson csatlakoznak a Pécs felől közlekedő InterCity vonatoktól. Szentlőrincről 7:47-kor és 13:47-kor indulnak, Barcsra 8:45-kor és 14:45-kor érkeznek.

·       Új, 8963-as számú vonat indul naponta Szentlőrincről Barcsra, Szentlőrincen csatlakozik a Pécs felől közlekedő InterCity vonattól. Szentlőrincről 17:47-kor indul, Barcsra 18:45-kor érkezik.

·       A 8953 számú vonat Pécsről 16:00 helyett korábban, 15:01-kor indul.

·       A 8951-es számú vonat Pécsről 19:50 helyett később, 20:17-kor indul. Szentlőrinc állomáson átszállási lehetőséget biztosítanak a Győr és Kaposvár felől érkező (9603-as számú) Helikon InterRégió vonattól, Szentlőrinc állomásról 20:42-kor indul tovább.

·       A vasárnap Szigetvárról Pécsre 13:18-kor, 17:18-kor induló (18964, 18966-os), és a munkanapokon Pécsről Szigetvárra 14 és 18 órakor induló (8963 és 8961-es számú) vonatok október 10-től nem közlekednek, helyettük a vasárnap Szigetvárról 21 perccel korábban, munkanapokon Pécsről 17 perccel később induló InterRégió vonatokkal tudnak utazni.

A vonatokban továbbra korszerű, alacsonypadlós, leszállásjelzővel ellátott Desiro motorvonatok közlekednek. A Pannónia IR-ek a menetrend módosítással Szentlőrincen biztosítanak csatlakozást a budapesti IC-k felé, mindkét irányban körülbelül 20 perc várakozással.

Október 11-én és 12-én éjszakánként Szentlőrinc és Pécs között végzett pályakarbantartási munkák miatt a Barcs–Pécs vonalon a 8971-es számú vonat módosított menetrend szerint közlekedik. Szentlőrinc–Pécs között pótlóbuszok szállítják az utasokat. A vágányzári menetrend itt tekinthető meg: https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/60_szentlorinc_-_pecs_1011_12_1012_13.pdf